NEWSLETTER

Προσθέστε εδώ το e-mail σας για να σας έχουμε πάντα ενήμερους






Το μέγεθος των μερίδων είναι σημαντικό στην επιλογή και στην κατανάλωση υγιεινών τροφών

Δεν θα πρέπει να εστιάζουμε στην εξάλειψη των «κακών» τροφών από τη διατροφή μας, αλλά στη μείωση του μεγέθους των μερίδων τους και στην αναπλήρωσή τους με την κατανάλωση υγιεινών τροφών, όπως γράφει ο Jim Patterson στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Vanderbilt.

 «Προτείνουμε μία απλή λύση, η οποία μπορεί να βοηθήσει τους καταναλωτές, που σε άλλη περίπτωση θα επέλεγαν τις ανθυγιεινές τροφές υπέρ των υγιεινών, να αυξήσουν την κατανάλωση των υγιεινών τροφίμων μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση των ανθυγιεινών, ενώ εξακολουθούν να εκπληρώνουν και τους γευστικούς στόχους που θέτουν δημιουργώντας ζεύγη υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών αναφέρει η Kelly L. Haws, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Vanderbilt.

Στην έρευνά της η Haws βρήκε πως οι άνθρωποι τείνουν να έχουν το λεγόμενο σημείο ισορροπίας γεύσης-υγείας, το οποίο συνίσταται στην αναλογία των υγιεινών και ανθυγιεινών τροφίμων που ένα άτομο βρίσκει ικανοποιητική από άποψη γεύσης και πείνας.

Σε γενικές γραμμές, η Haws υποστηρίζει πως η ιδανική ισορροπία μεταξύ υγιεινών και ανθυγιεινών τροφών είναι μία μικρή προς μέτρια μερίδα των ανθυγιεινών (δηλ. περίπου το ¼ προς ½ μίας μερίδας) και μία κανονική προς μεγάλη μερίδα των υγιεινών.

 «Εάν, για παράδειγμα, μιλούσαμε για ένα ζεύγος τροφών που αποτελείται από τηγανητές πατάτες και φέτες μήλου, πιθανόν θα χρειαστεί μία μικρή ή πολύ μικρή μερίδα από τηγανητές πατάτες για να ικανοποιηθεί η ανάγκη για κατανάλωση ανθυγιεινών τροφών», αναφέρει η Haws.

Η συγκεκριμένη προσέγγιση των ανθυγιεινών – υγιεινών τροφών θα μπορούσε να λειτουργήσει για εστιατόρια ή μηχανές αυτόματης πώλησης τροφίμων, ώστε να μεγιστοποιήσουν τη διάθεση υγιεινών επιλογών, χωρίς να θέσουν σε δεύτερη μοίρα την γεύση, συμπεραίνει η Haws.

Πηγή: Vanderbilt University http://news.vanderbilt.edu/2014/08/size-matters-healthier-foods/
Photo Source National Cancer Institute, US

Διαβάστε επίσης:

  Συμβουλές για γονείς σχετικά με τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό

  Κεφαλαλγία στα παιδιά σχολικής ηλικίας και πως μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν

  Ανησυχείτε για τη μνήμη σας; Δραστηριοποιηθείτε!

  Βοηθήστε το μικρό παιδί σας να διαχειριστεί τα στρεσογόνα γεγονότα

  Πόση ζάχαρη καταναλώνουμε;

  Μήπως οι γονείς τελικά υπερσιτίζουν τα παιδιά τους;

  Η καλύτερη πηγή των βιταμινών; Το πιάτο σας, όχι το ντουλάπι με τα φάρμακα

  Πώς να βοηθήσετε τα παιδιά με την εργασία τους για το σπίτι

  Το μέγεθος των μερίδων είναι σημαντικό στην επιλογή και στην κατανάλωση υγιεινών τροφών

  Νικήστε τη μεσημεριανή πτώση της ενέργειας στην εργασία

  Εκπαιδεύστε το παιδί σας να τρώει λαχανικά

  Καθημερινή προστασία από τον ήλιο

  Περίοδος των διακοπών: συμβουλές για ένα ανέμελο καλοκαίρι στην Ευρώπη

  Αύξηση του σωματικού βάρους κατά την εμμηνόπαυση: Μειώστε την εξάπλωση στη μέση ηλικία