NEWSLETTER

Προσθέστε εδώ το e-mail σας για να σας έχουμε πάντα ενήμερους






Υιοθετήστε Εναλλακτικούς Τρόπους Σκέψης & Απαλλαγείτε απο τη Συνήθεια

«Μου αρέσει να καπνίζω»
Και η διακοπή του καπνίσματος είναι σίγουρο ότι θα σας δώσει μεγάλη ευχαρίστηση. Σταματώντας το κάπνισμα θα νιώσετε ένα συναίσθημα κατάκτησης και απελευθέρωσης. 

 «Το κάπνισμα με χαλαρώνει»
-Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να χαλαρώνετε. Κάντε μια λίστα από τις δραστηριότητες που σας χαλαρώνουν και σας είναι ευχάριστες. Θα δείτε ότι έχετε πολλές εναλλακτικές λύσεις. Το αίσθημα χαλάρωσης που βιώνουν οι καπνιστές μετά το άναμμα του τσιγάρου, συνδέεται με την εξάρτηση από τη νικοτίνη. Στην πραγματικότητα το τσιγάρο μειώνει την κακή διάθεση που δημιουργείται από την έλλειψη νικοτίνης. Οι μη καπνιστές δεν αισθάνονται ούτε ευχαρίστηση, ούτε δυσαρέσκεια όταν εισπνέουν νικοτίνη. Εάν σταματήσετε το κάπνισμα, θα αντιληφθείτε ότι δεν θα έχετε πια ανάγκη το κάπνισμα για να νιώσετε χαλαρά και ευχάριστα..   

 «Καπνίζοντας συγκεντρώνομαι καλύτερα και μπορώ να παράγω έργο»
Στην πραγματικότητα η νικοτίνη μας δίνει την ψευδαίσθηση ότι μας βοηθάει στη συγκέντρωση διότι απομακρύνει τις δυσάρεστες αισθήσεις που βιώνει ο οργανισμός από την έλλειψή της. Αντιθέτως, είναι χρήσιμο να γνωρίζεται ότι ο καπνός μειώνει την γνωστική μας ετοιμότητα και ανταπόκριση.

 «Δεν έχω τη θέληση, μου φαίνεται ακατόρθωτο»
Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι για να κόψει κάποιος το κάπνισμα αρκεί να έχει ισχυρή θέληση. Αυτό εν μέρει μπορεί να είναι αλήθεια. Όμως υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που κατάφεραν να απέχουν από το κάπνισμα,  οι οποίοι πίστευαν ότι δεν είχαν τόσο ισχυρή θέληση και γι’ αυτό το λόγο ζήτησαν και έλαβαν συστηματική βοήθεια από ειδικούς. H εσωτερική σας δύναμη και οι προσωπικές σας ικανότητες μπορούν ν’ αποτελέσουν εφαλτήριο για τη διακοπή του καπνίσματος. Χρησιμοποιείστε ως πηγές υποστήριξης το οικογενειακό και φιλικό σας περιβάλλον. Οργανώστε την προσπάθεια για διακοπή, θέστε μικρούς και εφικτούς στόχους (π.χ. αποφυγή ανάμματος τσιγάρου στα πλαίσια μιας φιλικής συγκέντρωσης) και θα δείτε ότι η πίστη στις ικανότητές σας θ’ αυξηθεί.

«Είμαι εξαρτημένος από τη νικοτίνη. Είναι πιο δυνατή από εμένα»
Πράγματι η νικοτίνη είναι μια ουσία που προκαλεί έντονη εξάρτηση στον ανθρώπινο οργανισμό. Είναι αλήθεια ότι η εξάρτηση από τη νικοτίνη, είναι ο βασικός λόγος που οι καπνιστές συνεχίζουν να καπνίζουν. Είναι σίγουρο πως εάν διακόψετε για 2 έως 3 εβδομάδες το κάπνισμα, θα ελευθερωθείτε από την σωματική εξάρτηση. Όταν θα απέχετε από το κάπνισμα θα καταλάβετε πως βγαίνει κανείς από αυτήν την παγίδα της εξάρτησης. Από μαρτυρίες πρώην καπνιστών, διαπιστώνεται ότι, εάν οι ίδιοι γνώριζαν πως το να ξεφύγουν από την εξάρτηση ήταν πιο εύκολο από όσο πίστευαν πριν, θα είχαν διακόψει το κάπνισμα νωρίτερα.

 «Φοβάμαι τα συμπτώματα που θα βιώσω από την έλλειψη της νικοτίνης»
Τα συμπτώματα που φοβόσαστε ότι θα σας ταλαιπωρήσουν, εξαφανίζονται μετά από 2 έως 4 εβδομάδες. 

«Δεν καπνίζω πάρα πολύ, άρα δεν κινδυνεύω»
Αυτή η αντίληψη γύρω από τον μικρό αριθμό τσιγάρων, είναι λανθασμένη. Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι και οι καπνιστές που καπνίζουν μικρό αριθμό τσιγάρων ανά ημέρα κινδυνεύουν να νοσήσουν. 

 «Οι περισσότεροι φίλοι μου καπνίζουν»
Θα μπορούσατε να ενημερώσετε του φίλους σας για την προσπάθεια που κάνετε και ίσως για κάποιο διάστημα, μπορεί να χρειαστεί, να μείνετε μακριά από κάποιες δραστηριότητες που κάνετε μαζί τους, διότι τέτοιες καταστάσεις ενδέχεται να σας βάλουν στον πειρασμό να καπνίσετε.

 «Αυτή τη στιγμή έχω πολλές εκκρεμότητες και προβλήματα»
Πάντα υπάρχουν στη ζωή εκκρεμότητες ή δυσκολίες. Αυτή η σκέψη είναι μια «δικαιολογία που συνήθως δίνουμε στον εαυτό μας προκειμένου ν’ αναβάλλουμε την εμπλοκή μας, χωρίς να νιώθουμε ενοχές, σε μια προσπάθεια που θεωρούμε επίπονη.

«Φοβάμαι ότι αν διακόψω το κάπνισμα μετά θα το ξαναρχίσω»
Σε αρκετούς καπνιστές μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο και είναι απολύτως κατανοητός ο φόβος σας. Πρέπει να σας πούμε ότι μια αποτυχία στη διακοπή του καπνίσματος είναι απολύτως φυσιολογική και μπορεί να αντιμετωπιστεί, ειδικά εάν ζητήσετε άμεσα βοήθεια. Προσπαθήστε εάν σας συμβεί να μην αφήσετε τον εαυτό σας να πιστέψει ότι απέτυχε. Σκεφτείτε ότι όσους στόχους επιτυγχάνουμε στη ζωή μας δεν τους κερδίζουμε πάντα με την πρώτη προσπάθεια. Οι έρευνες, μας έχουν δείξει ότι κάθε καινούργια προσπάθεια, αυξάνει τις πιθανότητες οριστικής αποχής από το κάπνισμα. Εκμεταλλευτείτε την εμπειρία αυτή ώστε να οργανώσετε την επόμενη προσπάθειά σας περισσότερο αποτελεσματικά. Αναγνωρίστε τα ερεθίσματα και τις καταστάσεις που πυροδότησαν την υποτροπή στην καπνιστική συμπεριφορά και διαμορφώστε ένα σχέδιο αντιμετώπισης (εξεύρεση εκ των προτέρων των εναλλακτικών συμπεριφορών και των στρατηγικών αντιμετώπισης στις καταστάσεις αυτές) προκειμένου ν’ αποφύγετε την υποτροπή στο μέλλον.