NEWSLETTER

Προσθέστε εδώ το e-mail σας για να σας έχουμε πάντα ενήμερους






Φροντίστε τον 'Υπνο σας

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής αποτελεί την αιτία για την οποία όλο και περισσότεροι άνθρωποι υποφέρουν από διαταραχές του ύπνου. Εξαιτίας της  έλλειψης χρόνου και της έλλειψης χαλάρωσης, συχνά, οι άνθρωποι δεν απολαμβάνουν τον ύπνο που απαιτείται για την αναζωογόνησή τους. Η έκκριση ορμονών στρες αποσυντονίζει τον φυσιολογικό ρυθμό του ύπνου. Ένα στα τρία άτομα υποφέρει σήμερα από προβλήματα ύπνου με αποτέλεσμα να αισθάνεται ιδιαίτερα νευρικό και κουρασμένο.

Για έναν καλό ύπνο φροντίστε να κοιμόσαστε από επτά έως οκτώ ώρες. Είναι προτιμότερο να θυσιάσετε μια βραδινή έξοδο και να προσφέρετε στον εαυτό σας μια νυχτερινή φάση χαλάρωσης.  Προσπαθήστε, όσο μπορείτε, να χαλαρώνετε κάθε βράδυ. Μην δουλεύετε στο υπνοδωμάτιο διότι θα μεταφέρετε τα επαγγελματικά προβλήματα στον ύπνο σας και θα ξυπνήσετε πολύ νωρίτερα απ’ ότι πρέπει.

Αν έχετε πρόβλημα να κοιμηθείτε φτιάξτε ένα δικό σας τελετουργικό ύπνου: ακούστε τη μουσική χαλάρωσης που σας αρέσει, πιείτε ένα ποτό ή κάντε ένα χλιαρό μπάνιο με αιθέρια έλαια. Έτσι, ο οργανισμός θα συνδέσει αυτή τη καθημερινή ρουτίνα με τη χαλάρωση. Αποφύγετε τα βαριά γεύματα, τη νικοτίνη και το πολύ αλκοόλ.

Υπάρχουν διάφορα αποτελεσματικά θεραπευτικά βότανα που καταπολεμούν τις διαταραχές του ύπνου που οφείλονται στο στρες: κιτροβάλσαμο, βαλεριάνα, λυκίσκος, πασσιφλόρα και άνθη φλαμουριάς. Δοκιμάστε να πιείτε το βράδυ ένα τσάι με βότανα στο οποίο θα προσθέσετε μέλι. Το μέλι απελευθερώνει σεροτονίνη στον εγκέφαλο, μια ουσία «αγγελιοφόρος» του οργανισμού που ηρεμεί τη δραστηριότητα του εγκεφάλου και βοηθά στον ύπνο.  Αποφύγετε το άπαχο γάλα και το άπαχο γιαούρτι. Μπορούν να διώξουν τον ύπνο διότι μεταφέρουν στον εγκέφαλο την πρωτεΐνη τυροζίνη, η οποία προκαλεί διέγερση.

Η σωματική άσκηση αποτελεί χρήσιμη διέξοδο προκειμένου να αποδεσμευτείτε από την ένταση που δημιουργεί το άγχος. Οι ορμόνες του στρες (αδρεναλίνη, νοραδρεναλίνη, κορτιζόλη και γλυκαγόνη), οι οποίες απελευθερώνονται στον οργανισμό κάτω από συνθήκες πίεσης και φροντίζουν για την επαρκή και γρήγορη αντίδραση του  σε μια πραγματική ή υποτιθέμενη πίεση, μπορεί να είναι ενεργές ακόμα και εάν είμαστε κουρασμένοι.  Πρέπει, λοιπόν, πρώτα να τις καταναλώσετε και ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι μέσω της άσκησης. Ακόμη και ένας ρυθμικός νυχτερινός περίπατος μπορεί να δαμάσει την ανεπιθύμητη εφόρμηση των ορμονών. Το καλύτερο θα ήταν να μεσολαβούν  δύο ώρες μεταξύ της βραδινής άσκησης και του ύπνου.  Κάνετε επίσης κάποιες ασκήσεις χαλάρωσης των μυών πριν ξαπλώσετε. Μια εντελώς νέα ανακάλυψη της αθλητικής επιστήμης είναι ότι το τέντωμα των μυών μεταφέρει στον εγκέφαλο το μήνυμα της χαλάρωσης.  Όχι μόνο θα βελτιώσει της σιλουέτα σας, αλλά παράλληλα θα σας χαλαρώσει.