NEWSLETTER

Προσθέστε εδώ το e-mail σας για να σας έχουμε πάντα ενήμερους






Σχέδιο Επικοινωνίας

Τι εννοούμε με τον όρο επικοινωνία;
Επικοινωνία είναι η διαδικασία της μετάδοσης ιδεών και πληροφοριών σχετικά με τις πρωτοβουλίες σου και το θέμα σου μέσα στην κοινότητα. Δεν πρόκειται μόνο για διαφήμιση ή προώθηση του προγράμματος, αλλά για επικοινωνία ως προς τη αποστολή του οργανισμού και των ζητημάτων που αντιμετωπίζει. Αν ο οργανισμός σου θέλει να πετύχει τους στόχους του, πρέπει να μεταφέρεις το μήνυμα στον πληθυσμό-στόχο και παραπέρα. Η δουλειά σου μπορεί να είναι εξαιρετική, αλλά η κοινότητα θα πρέπει να το γνωρίζει αυτό. 

Τα μέσα πληροφόρησης και δημοσιότητας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν είναι τα εξής:
• Προφορική μετάδοση (από στόμα σε στόμα).
• Έντυπος τύπος και ραδιοτηλεοπτικά μηνύματα
• Δημοσιεύσεις και ημερίδες.
• Αφίσες και φυλλάδια 
• Ηλεκτρονική αλληλογραφία ή ταχυδρομική
• Ιστοσελίδα του οργανισμού
• Ενημερωτικά έντυπα του οργανισμού
• Παρουσιάσεις σε άλλους προμηθευτές υπηρεσιών υγείας και κοινότητας και σε ομάδες της κοινότητας και σε οργανισμούς
• Ειδικές εκδηλώσεις που κάνει ο οργανισμός σου για να ενισχύσει τις χρηματοδοτήσεις ή το προφίλ σου στην κοινότητα

Ο σχεδιασμός σχετικά με το τι επιθυμείς από την επικοινωνία και πώς μπορείς να το πετύχεις βοηθάει να είναι αποτελεσματική η επικοινωνία.

Τι είναι το σχέδιο για επικοινωνία;
Ο σχεδιασμός είναι ένας τρόπος οργάνωσης των δράσεων που οδηγούν στην επίτευξη του στόχου.
Σ’ αυτήν την περίπτωση ο στόχος σου είναι να επικοινωνήσεις με τον πληθυσμό-στόχο προκειμένου να φέρεις τα καλύτερα αποτελέσματα στην κοινότητα.
Για την ανάπτυξη ενός σχεδίου επικοινωνίας πρέπει να απαντήσεις σε ορισμένες βασικές ερωτήσεις: Ποιος είναι ο σκοπός σου; Σε ποιον απευθύνεσαι; Ποιο είναι το μήνυμά σου; Τι διόδους επικοινωνίας θα χρησιμοποιήσεις; Πώς μεταδίδεις το μήνυμά σου; Οι απαντήσεις σ’αυτές τις ερωτήσεις αποτελούν το σχέδιο δράσης, όσα χρειάζεται να κάνεις για να επικοινωνήσεις αποτελεσματικά με το κοινό σου. Το υπόλοιπο του σχεδίου δράσης περιλαμβάνει τρία βήματα:
Εφαρμογή του σχεδίου δράσης.
Αξιολόγηση των προσπαθειών επικοινωνίας και ανάλογη προσαρμογή του σχεδίου. 
Διατήρηση του σχεδίου όσο γίνεται η δουλειά. 

Η επικοινωνία είναι η κεντρική δραστηριότητα για κάθε φορέα/ οργανισμό που συνδέεται με την κοινότητα. Ο σκοπός, το κοινό, το μήνυμα και οι δίοδοι επικοινωνίας μπορεί να συνεχίσουν να αλλάζουν, αλλά η ανάγκη να διατηρείς σχέσεις με τα ΜΜΕ και με ανθρώπους-κλειδιά στην κοινότητα παραμένει. Ένα σημαντικό μέρος κάθε σχεδίου επικοινωνίας είναι να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς και να αναθεωρείς το σχέδιό σου βασισμένος στην εμπειρία σου. Περισσότερα θα βρείτε στον ‘ΟΔΗΓΟ ΣΥΝΗΓΟΡΙΑΣ’ της ιστοσελίδας του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών στην ΠΡΟΑΓΩΓΗ & ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ στην ΕΝΟΤΗΤΑ 3. ΣΥΝΗΓΟΡΙΑ http://healthpromotion.med.uoa.gr/pm/pm.htm